پنکیک شکلاتی

دنیای غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی

پنکیک شکلاتی

دنیای غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل شمال

روش تهیه میرزا قاسمی آسان است و کافی است یک بار امتحان کنید تا مشتری همیشگی این غذای ساده نونی و خوشمزه شوید.


مواد لازم

بادمجان: ۵ عدد

گوجه فرنگی درشت رنده شده: ۸ عدد

سیر: ۱ بوته متوسط

نمک، زردچوبه و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

تخم‌مرغ: ۲ یا ۳ عدد

روغن: به مقدار لازم


طرز تهیه میزرا قاسمی

برای درست کردن میرزا قاسمی(Mirza Ghasemi) مجلسی شمالی که در حقیقت یک غذای خوشمزه با بادمجان کبابی است ابتدا باید بادمجان‌ها را کبابی کنید. برای این کار می‌توانید از منقل، گریل یا شعله گاز استفاده کنید. بعد از کباب کردن بادمجان‌ها پوست آن‌ها گرفته و ساطوری خرد کنید.

گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کنید یا به روش بلانچ ابتدا یک دقیقه در آب جوش بریزید، پوست گوجه‌فرنگی را که ور آمد جدا کنید و سپس ساطوری خرد کنید. بوته سیر را پوست بگیرید و بکوبید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و سیرهای کوبیده شده را تفت دهید. بلافاصله بعد از این‌که کمی بوی سیر بلند شد، بادمجان و گوجه‌ها را به سیر اضافه کرده و خوب هم بزنید.

باید آب گوجه فرنگی و بادمجان خوب گرفته شود و ترکیب گوجه و بادمجان به روغن بیفتد به همین منظور شعله گاز را کم کنید و درب ماهیتابه را بگذارید. ۱۵ دقیقه کافی است.

در مرحله بعد نمک، زردچوبه و فلفل قرمز را اضافه کنید و هم بزنید. ترکیب گوجه و بادمجان را به گوشه‌ای از تابه برانید تا تخم‌مرغ‌ها را سرخ کنید.

در همان تابه تخم‌مرغ را در یک گوشه بشکنید و هم بزنید تا خوب سرخ شود. بعد از این‌که تخم‌مرغ کاملا سرخ شد سایر محتویات ماهیتابه را با تخم مرغ مخلوط کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد