پنکیک شکلاتی

دنیای غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی

پنکیک شکلاتی

دنیای غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی

با خواص تخم مرغ آبپز آشنا شوید

HDL مخفف لیپوپروتئین با چگالی بالا است. اغلب به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می‌شود. افرادی که سطوح بالای HDL دارند، معمولاً خطر کمتری از بیماری‌های قلبی، سکته و دیگر مشکلات سلامتی دارند. خوردن تخم مرغ یک راه عالی برای افزایش HDL است. در یک مطالعه، خوردن دو عدد تخم در هر روز به مدت ۶ هفته سطح HDL را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

کلوئین دارد

 کلوئین ماده‌ای حاوی ویتامین‌های B برای ساخت غشا‌های سلولی به کار می‌رود و در تولید مولکول‌های سیگنالی در مغز همراه با توابع دیگر مختلف نقش دارد. نشانه‌های کمبود کلوئین جدی هستند، اما خوشبختانه کم و نادر هستند. تخم مرغ کامل یک منبع عالی از کلوئین است. یک تخم مرغ حاوی بیش از ۱۰۰ میلی گرم از این ماده مغذی مهم را دارد و با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط هستند. 

 کلسترول LDL یا بد را کاهش می‌دهد 

 مشهور است که داشتن سطوح بالای LDL به خطر افزایش بیماری‌های قلبی مرتبط است. حتی اگر تخم مرغ به طور خفیف کلسترول LDL را در برخی از افراد افزایش دهد، مطالعات نشان می‌دهند که ذرات از کوچک و متراکم به LDL بزرگ تغییر می‌کنند که یک بهبود است. 

تخم مرغ حاوی لوتئین و زاکسانتین است 

 این آنتی اکسیدان‌ها فواید زیادی برای سلامت چشم دارند. یکی از پیامد‌های سالخوردگی، این است که بینایی ضعیف می‌شود و تخم مرغ یکی از موادی است که میزان آن را کاهش خواهد داد. مواد غذایی متعددی وجود دارند که به مقابله با برخی از فرآیند‌های فاسد کننده که می‌توانند بر چشمان ما تاثیر بگذارند، کمک می‌کنند. دو مورد از این‌ها لوتئین و زاکسانتین نام دارند.

https://bit.ly/3mKC8QU

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد